BTT_2016_final_www10 września bieżącego roku w Mysłowicach już po raz trzeci odbędzie się festiwal Behind The Trees. Na tej niezwykle klimatycznej imprezie obok gwiazd pokroju Illusion, Reni Jusis czy Jamala, zagrają interesujący debiutanci: Bownik, Natalia Moskal czy Milky Wishlake!

Trzecia już edycja Behind The Trees odbędzie się 10 września nana terenie Słupna Park w Mysłowicach. Na scenie tego bardzo atmosferycznego i – jak pokazały poprzednie edycje klimatycznego – festiwalu zagrają: Illusion, Reni Jusis, Jamal, Ścianka Solo, Bownik, Natalia Moskal oraz Milky Wishlake.

Mysłowice zwane „polskim Manchesterem” wzorem lat poprzednich przyciągną tłumy tych, którzy w niezwykłym miejscu, jakim jest Słupna Park, chcą nie tylko posłuchać polskich pierwszoligowych artystów, ale poznać także to, co dziś w krajowej muzyce nowe i najbardziej wartościowe.

Wciąż trwa sprzedaż biletów na tegoroczną edycję Więcej informacji:

http://behindthetrees.pl/kup-bilety/

Na dwóch poprzednich edycji Behind The Trees zagrali: Artur Rojek, Kaliber 44, Smolik, The Dumplings, Organek, Katarzyna Nosowska, Bisz B.O.K, Warsaw Bombs, Rita Pax i Pogodno. Obie poprzednie edycje Behind The Trees zostały bardzo dobrze przyjęte przez środowiska muzyczne i dziennikarskie.


Więcej:

www.behindthetrees.pl

https://www.facebook.com/behindthetreesfestival

https://twitter.com/BTTFFESTIVAL


Nartalia_Moskal_www_promo

Natalia Moskal to 22-letnia wokalistka z Lublina, która obecnie pracuje nad swoim debiutanckim albumem. Utwór „Foreign Stranger”, jej najnowszy singiel, to osobista piosenka w nowoczesnej aranżacji. Utwór powstał we współpracy z Bartoszem Dziedzicem (wyprodukował między innymi „Grandę” Brodki, „Składam się z ciągłych powtórzeń” Artura Rojka” i pracował już z Natalią przy jej poprzednim singlu, „Bass and Trumpets” ) oraz z Kiano (wchodzi w skład duetu Flemings oraz Tulipany i jest producentem poruszającym się głównie w muzyce elektronicznej).

Natalia obecnie podjęła się niezależnej pracy nad następnymi utworami zarówno z Kiano, jak i z Markiem Dziedzicem, bratem Bartka, równie szanowanym producentem, który jest odpowiedzialny za kompozycje i produkcję m.in. płyty „Migracje” Meli Koteluk, „Volcano” Sorry Boys. Innowacyjny teledysk do piosenki „Foreign Stranger” wyreżyserowany przez jednego z reżyserów młodego pokolenia, Filipa Hilleslanda, ukaże się w lutym razem z EPką zapowiadającą cały longplay. Utowry będą zachowane w stylistyce muzyki elektronicznej. Prywatnie Natalia jest studentką Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim i zajmuje się przekładem literatury. Jest też uczestniczką programu Akademii Managerów Muzycznych.


Natalia Moskal na Facebooku

Natalia Moskal na SoundCloud

Natalia Moskal w akcji Wspieramy Polskich Artystów

#ROZMÓWKA z Natalią Moskal – odcinek 14


Milky Wishlake fot. Filip Blank
fot. Filip Blank

Milky Wishlake to młody producent, wokalista, kompozytor i pianista. Zadebiutował pod koniec 2014 roku samodzielnie wyprodukowaną, 20-minutową EP – ką pt. Five Contemporary Songs, która pozwoliła mu podpisać kontrakt z wytwórnią NEXTPOP, odpowiedzialną za sukcesy BOKKI, Fismolla i Kari. Sam artysta wśród inspiracji wymienia przede wszystkim Queen, Jamiroquai, Talk Talk i Bjork, z kolei dziennikarze stawiają go obok Sohna, Burial czy How To Dress Well.


Milky Wishlake na Facebooku

Strona WWW


Jamal

Historia Jamala rozpoczęła się w 1999 roku, kiedy dwóch muzyków pochodzących z Radomia: Tomasz „Miód” Mioduszewski i Łukasz Borowiecki rozpoczęli współpracę, tworząc głównie kawałki rapowe. W międzyczasie Miód założył specyficzną, kilkunastoosobową kapelę grającą muzykę z pogranicza reggae, ska, ragga, punk, a nawet hard core. Po wielu zagranych koncertach z formacją Le Illjah, Miód powrócił do intensywnej pracy przy projekcie Jamal.

Demo składu Jamal spotkało się natomiast z dużym zainteresowaniem wytwórni Pomaton EMI, która zaproponowała zespołowi kontrakt płytowy. W 2005 roku nakładem tejże wytwórni ukazał się debiutancki krążek Jamala „Rewolucje”, który okazał się wielkim sukcesem, głównie za sprawą singli „Policeman”, „Tubaka” czy „Kiedyś będzie nas więcej”. Na płycie znalazły się utwory reggae, raggamuffin, hip-hop, a nawet kawałki inspirowane jazzem.

Utwór „Warto to przetrwać” znajdujący się na płycie Jamala tak bardzo spodobał się brytyjskiej kapeli Mattafix, że umieścili go na własnej płycie „Rythm & Hymns”, pisząc do utworu własny tekst po angielsku („Freeman”). Utwór „Policeman” oraz „Rewolucje” znalazły się na soundtrack’u do polskiej komedii romantycznej „Tylko mnie kochaj!”, przynosząc zespołowi jeszcze większą popularność, głównie wśród słuchaczy spoza środowiska reggae’owego i hip-hop’owego.

Druga płyta „Urban Discotheque” z 2008 roku okazała się niemałym zaskoczeniem dla fanów. Na krążku pojawiło się bowiem sporo nowych syntetycznych brzmień, które jednak idealnie komponowały się z reggae i energicznym wokalem Mioda.

Jamal zagrał mnóstwo koncertów zarówno z żywym składem, głównie jazzowych muzyków (bas, gitara, klawisze, perkusja, saksofon, puzon, trąbka), jak również z DJ’em jako Jamal Sound System.

Obecnie zespół promuję trzecią płytą Miłość.


Jamal na Facebooku

Strona WWW


Illusion

Illusion został założony zimą 1992 r. w Gdańsku przez Tomasza „Lipę” Lipnickiego (wokal, gitara), Jurka „Jerrego” Rutkowskiego (gitara) i Pawła Herbascha (perkusja). Pierwszym basistą został Ireneusz Mazurek (eks-She), zastąpiony wkrótce przez Jarka Śmigla (eks-IMTM). W drugiej połowie 1992 r. grupa zagrała kilka koncertów w Niemczech. W maju 1993 r. zwyciężyła w pierwszej edycji konkursu Marlboro Rock-in, w sierpniu wystąpiła na festiwalu w Jarocinie i Festiwalu Sztuki w Żarnowcu, po czym – co stanowiło jedną z nagród Marlboro Rock-in – pojawiła się w Szwajcarii na festiwalu Gampel (gdzie poprzedziła występ Erica Burdona z The Animals).

W 2012 r. stało się coś, w co przez te wszystkie lata nie zwątpili chyba tylko najwięksi optymiści. Paweł Herbasch, Jerzy Rutkowski i Jarek Śmigiel spotkali się i zaczęli pracę nad nowym materiałem. Tomasz Lipnicki, zajęty wtedy Lipali, dołączył do chłopaków wiosną 2013 r. i wspólnie dokończyli robotę. Nagrania były realizowane od lipca 2013 r. w DR studio w Wiśle. Płyta została nagrana „na setkę”, bez klików – wszyscy członkowie zespołu spotkali się w studiu i zagrali razem w jednym czasie. Premiera albumu, na którym znalazło się dziewięć utworów, w tym jeden instrumentalny, została zapowiedziana na drugą połowę marca 2014 r. Za produkcję krążka, tak jak w przypadku poprzednich płyt, odpowiada Adam Toczko. Masteringiem zajął się wielokrotnie nagradzany (w tym statuetkami Grammy) Adam Ayan z Gateway Mastering w Portland, odpowiedzialny m.in. za brzmienie albumów Pearl Jam, Rolling Stones, Nirvany, The Animals czy Foo Fighters. Płytę promuje trasa koncertowa, w ramach której zespół zagra dziesięć koncertów w największych polskich miastach.


Illusion na Facebooku

Illusion na SoundCloud

Strona WWW


Bownik

Zespół BOWNIK to trzech warszawskich muzyków, zaczynających swoją karierę i znanych wcześniej jako Control the Weather. Trochę dla żartu, trochę z przekory, kategoryzują swoją twórczość jako vegan disco. Z całą pewnością można powiedzieć, że reprezentują szeroko pojętą scenę alternatywną. Trudno jest jednak precyzyjnie określić ich gatunkową przynależność, gdyż przez cały okres swojego istnienia śmiało eksperymentują, ślizgając się po gatunkach, stylach i formach. I chyba dobrze im to wychodzi, bo rok 2015 zamknęli z tytułem “Polski Artysta Roku” według Portalu Tak Dużo Genialnej Muzyki!


Bownik na Facebooku

Strona WWW


Ścianka SoloŚcianka bez basu i perkusji, czyli Maciej Cieślak gra na gitarze elektrycznej i śpiewa do mikrofonu.Kompozycje Ścianki odsłaniają inne oblicze. Komunikat jest bardziej skoncentrowany, podłącza się przez ucho prosto do rdzenia kręgowego. Piosenki nie zostały złagodzone, emocje tradycyjnie podane są na ostrzu noża.

W każdym razie fuzza na pewno nie zabraknie.

Maciej Cieślak – polski muzyk, założyciel, wokalista i gitarzysta zespołu Ścianka, producent muzyczny. Lenny Valentino, Kings of Caramel, Cieślak i Księżniczki, Niewolnicy Saturna. Nominowany w kategorii „Producent roku” do nagrody Fryderyki w 2001 roku. Współpracował ze Smolikiem, Bassisters Orchestra, brał udział w projekcie audiowizualnym Jacek Olter.


Ścianka na Facebooku

Ścianka na MySpace

Strona WWW


Reni Jusis

Reni Jusis „BANG!” to siódmy album ikony naszej elektroniki! Materiał jest efektem współpracy z trójmiejskim producentem tworzącym pod pseudonimem STENDEK. Gościnnie pojawiają się też M.Bunio.S(Dick4Dick) oraz Kuba Karaś (The Dumplings). Z międzypokoleniowego połączenia sił powstała płyta tyleż aktualna i świadoma, co opierająca się jednosezonowym modom – słowem: autorska i ponadczasowa. Echa świeżych nurtów muzyki elektronicznej mieszają się tu z ambientową przestrzenią i poszarpanym, trapowym pulsem, a tu i ówdzie dyskretnie rezonują brzmienia spod znaku eksperymentalnego techno na przemian z minimalistycznym hip-hopowym beatem czy retro popem. Na tym tle Reni nie tylko bawi się różnymi stylistykami i barwą swojego głosu, przetwarzając ją za pomocą rozmaitych efektów, ale i sięga po szerokie spektrum środków wyrazu – od szeptów, jęków, przez charakterne melorecytacje, aż po zmodulowany do niskiego męskiego głosu rap. Wyjątkowe brzmienie płyty „BANG!” zawdzięczam STENDKOWI. Jego podejście do harmonii, warsztat, niepoparty muzyczną edukacją (STENDEK jest absolwentem gdańskiej ASP na wydziale malarstwa) zawładnęło moją muzyczną wyobraźnią na dobre i zmotywowało wreszcie do stworzenia nowego albumu. Cały materiał powstał bardzo szybko, spontanicznie, w niecałe pół roku – opisuje współpracę sama artystka.

W gąszczu tej bezkompromisowej architektury dźwiękowej da się wyłuskać również klasyczne melodie na długo zapadające w ucho – najbardziej przebojowe w zestawie „Zostaw Wiadomość”, „Na skróty tęczą” czy „Zombi świat”. Całość dopełniają wieloznaczne teksty, w których Reni między innymi portretuje siebie jako ikonę kobiecości o tysiącu twarzy – matki, strażniczki domowego ogniska, szamanki, kochanki, ale też szalonej imprezowiczki i przede wszystkim wciąż natchnionej artystki. Oto spektakularny powrót do gry po siedmiu latach przerwy – w życiowej formie, której pozazdrościłoby jej wielu dzisiejszych debiutantów.


Reni Jusis na Facebooku

Reni Jusis na Instagramie


Plakat
Plakat

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

wpDiscuz