[Recenzja] Mindfield “(W)Hole In The Head”

Po EP-ce i debiutanckim albumie, przyszła pora na kolejne wydawnictwo kapeli z Jasła. Tym razem zespół prezentuje dziesięć utworów, w których nie brakuje niespodzianek.

Mindfield

Album otwiera nastrojowe intro „Bloodstone pt. I” płynnie przechodzące w „40 & Four”. I tu zaczyna się mocne granie! Pomimo zachowania metalowego charakteru zespołowi udaje się zachować melodyjność, a wyakcentowanie poszczególnych słów – haseł w refrenie dodatkowo sprzyja temu, co określa się „wpadaniem w ucho”. Podobna, chociaż inna melodyjność została zachowana w „Down”, a rytmiczność wyszczególniona została perkusją w „Wild?”. Na płycie nie brakuje gości: w ostatniej zwrotce „D.A.R.K.” pojawia się wokalista Acid Drinkers Titus Pukacki. Na dodatkowe wyróżnienie w tej piosence zasługują krótkie, lecz wyraziste solo gitarowe umieszczone w końcowych partiach utworu. W „Pinky” pojawia się harmonijka Roberta Lenerta – jest ona jakby przerywnikiem w metalowym brzmieniu, zastopowaniem utworu, który zaraz potem energetycznie wystrzeliwuje ukazując instrumentalne możliwości muzyków. Wśród gości pojawia się także głos Rasty z Decapitated w „Public Killa” (w piosence można doszukać się także saksofonu) oraz Gabrysia Pięta delikatnie uzupełniająca „Lazarus”. Na zakończenie zdecydowałam się zostawić najspokojniejsze utwory na płycie. Mowa o „Find Myself”, w którym wokal Karola „Panku” Pankiewicza intryguje odsłaniając brzmienie zupełnie inne od dotychczasowych. Podobnie dzieje się w kończącym płytę „Bloodstone pt. II”, gdzie spotyka się jedynie głos wokalisty z pianinem Piotra Krygowskiego. Po serii mocnych brzmień outro jest wyciszające i refleksyjne.

Mindfield2

Album Mindfield „(W)Hole In The Head” jest w każdym swoim elemencie dopracowany. Wśród piosenek nie ma przypadkowych dźwięków, a na uwagę zasługuje dodatkowo opakowanie płyty. Wysokiej jakości papier książeczki i pudełka oraz doszlifowane grafiki uprzyjemniają już i tak pozytywny odbiór płyty.

Redakcja Muzykoholicy

Muzykoholicy.com | Miejsce Polskiej Muzyki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *