Jesienna płyta OS.SO zawiera 11 art popowych kompozycji skomponowanych przez artystkę, a w nagraniach wzięli udział znakomici polscy muzycy, m.in. wiolonczelistka Izabela Buchowska, saksofonista Bartosz Smorągiewicz, czy altowiolistka Magda Szczebiot.
„Lethe” ukazała się 29 września 2022 roku nakładem WM Records (przy wsparciu ZAiKS-u i STOART-u.) Płyta została wydana z dbałością o ekologię, cała okładka jest z naturalnego papieru, a jedynym plastikowym elementem całości jest nośnik – płyta CD.
„Kolekcjonuję ciszę i pejzaże dźwiękowe – mówi artystka – zawsze mam w kieszeni mikrofon i dyktafon, a album “Lethe” jest wypełniony brzmieniem miejsc, które nagrałam w ciągu ostatnich kilku lat. Te nietypowe pamiątki są dla mnie ważniejsze niż zdjęcia – potrafią przywoływać atmosferę danej przestrzeni i przenosić w czasie. Chciałabym, żeby moja muzyka zadziałała jak mitologiczna rzeka zapomnienia i pozwoliła słuchaczom, choć na chwilę zanurzyć się w innej rzeczywistości.
Na płycie wykorzystałam m.in. odgłos strumienia w Tatrach, szum łąk w Beskidach, ciszę białowieskiego lasu i greckiego Olimpu, okrzyki żurawi przelatujących nad Bugiem, szum z dziupli starego dębu. A także dźwięki codzienności – wycie mojego psa, skrzypnięcie furtki do ulubionego ogrodu, szmery letniego deszczu i wiele innych”.
Twórczość OS.SO to nastrojowe brzmienia, intymne opowieści, wprowadzające w melancholijny, pełen zadumy świat. Nieoczywista rytmika łączy się tu z melodyjnym wokalem, a całość dopełniają teledyski, inspirowane filozofią, literaturą i sztuką. Wszechstronność, spojrzenie na rzeczywistość z różnych perspektyw i synkretyzm to klucze do tych muzycznych historii.
Pod pseudonimem OS.SO kryje się Zuzanna Ossowska kompozytorka, autorka tekstów, multiinstrumentalistka i producentka muzyczna. Jej głównym instrumentem jest gitara basowa, ale gra też na pianinie, perkusji, gamelanie (indonezyjskich idiofonach) i śpiewa. Tworzy scenariusze do swoich teledysków i zajmuje się ich reżyserią. Literaturoznawczyni, pisząca muzykę i o muzyce – prowadzi autorską rubrykę w magazynie „Muzyk”, gdzie przygląda się dźwiękom kulturoznawczym okiem.